Rename interpretor to interpreter.
[Faustine.git] / interpreter / preprocessor / faust-0.9.47mr3 / compiler / headers / num.hh
diff --git a/interpreter/preprocessor/faust-0.9.47mr3/compiler/headers/num.hh b/interpreter/preprocessor/faust-0.9.47mr3/compiler/headers/num.hh
new file mode 100644 (file)
index 0000000..748f526
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,145 @@
+/************************************************************************
+ ************************************************************************
+    FAUST compiler
+       Copyright (C) 2003-2004 GRAME, Centre National de Creation Musicale
+    ---------------------------------------------------------------------
+    This program is free software; you can redistribute it and/or modify
+    it under the terms of the GNU General Public License as published by
+    the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
+    (at your option) any later version.
+
+    This program is distributed in the hope that it will be useful,
+    but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
+    MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
+    GNU General Public License for more details.
+
+    You should have received a copy of the GNU General Public License
+    along with this program; if not, write to the Free Software
+    Foundation, Inc., 675 Mass Ave, Cambridge, MA 02139, USA.
+ ************************************************************************
+ ************************************************************************/
+/*****************************************************************************
+******************************************************************************
+                                                               NUM 
+                                               Y. Orlarey, (c) Grame 2002
+------------------------------------------------------------------------------
+Nums are tagged unions of ints and floats. Nums are completly described by 
+the num.h file, there is no num.cpp file.
+
+ API:
+ ----
+       num(10);                                : num with int content
+       num(3.14159);                   : num with double content
+       
+       num op num                              : op is any C binary operator
+       
+       type(num)                               : 0 = int, 1 = double
+       int(num);                               : int content of num or conversion
+       double(num);                            : double content of num or conversion
+       
+ History :
+ ---------
+       2002-02-08 : First version
+       
+******************************************************************************
+*****************************************************************************/
+
+
+#ifndef     __NUM__
+#define     __NUM__
+
+
+//-------------------------------------------------------------------------
+// Class num = (int x (int + double))
+//-------------------------------------------------------------------------
+class num
+{
+       int             fType;
+       union { 
+               int     i; 
+               double  f;
+       } fData;
+
+ public:
+       // constructeurs
+       num (int x=0)           : fType(0)                      { fData.i = x; }
+       //num (double x)                : fType(1)              { fData.f = (double)x; }
+       num (double x)          : fType(1)              { fData.f = x; }
+       num (const num& n)      : fType(n.fType)        { fData.i = n.fData.i; }
+
+       num& operator = (int n)         { fType = 0; fData.i = n; return *this; }
+       num& operator = (double n)      { fType = 1; fData.f = n; return *this; }
+       
+       // predicats
+       bool operator == (const num& n) const { return fType == n.fType && fData.i == n.fData.i; }
+       bool operator != (const num& n) const { return fType != n.fType || fData.i != n.fData.i; }
+       
+       // accessors
+       int                     type()          const   { return fType; }
+       operator        int()           const   { return (fType) ? int(fData.f) : fData.i; }
+       operator        double()        const   { return (fType) ? fData.f : double(fData.i); }
+       
+};
+
+
+inline int isfloat (const num& n) { return n.type(); }
+
+inline const num operator+ (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)+double(y)) : num(int(x)+int(y)); }
+
+inline const num operator- (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)-double(y)) : num(int(x)-int(y)); }
+
+inline const num operator* (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)*double(y)) : num(int(x)*int(y)); }
+
+inline const num operator/ (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)/double(y)) : num(int(x)/int(y)); }
+
+inline const num operator% (const num& x, const num& y)        
+       { return num(int(x)%int(y)); }
+
+
+// operations sur les bits
+inline const num operator<< (const num& x, const num& y)       
+       { return num(int(x)<<int(y)); }
+
+inline const num operator>> (const num& x, const num& y)       
+       { return num(int(x)>>int(y)); }
+
+
+// operations boolĂ©ennes sur les bits
+inline const num operator& (const num& x, const num& y)        
+       { return num(int(x)&int(y)); }
+
+inline const num operator| (const num& x, const num& y)        
+       { return num(int(x)|int(y)); }
+
+inline const num operator^ (const num& x, const num& y)        
+       { return num(int(x)^int(y)); }
+
+
+// operations de comparaison
+inline const num operator> (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)>double(y)) : num(int(x)>int(y)); }
+
+inline const num operator< (const num& x, const num& y)        
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)<double(y)) : num(int(x)<int(y)); }
+
+inline const num operator>= (const num& x, const num& y)       
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)>=double(y)) : num(int(x)>=int(y)); }
+
+inline const num operator<= (const num& x, const num& y)       
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)<=double(y)) : num(int(x)<=int(y)); }
+
+inline const num operator== (const num& x, const num& y)       
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)==double(y)) : num(int(x)==int(y)); }
+
+inline const num operator!= (const num& x, const num& y)       
+       { return (isfloat(x)|isfloat(y)) ? num(double(x)!=double(y)) : num(int(x)!=int(y)); }
+
+
+#endif