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[Faustine.git] / interpretor / preprocessor / faust-0.9.47mr3 / architecture / osclib / oscpack / ip / UdpSocket.h
diff --git a/interpretor/preprocessor/faust-0.9.47mr3/architecture/osclib/oscpack/ip/UdpSocket.h b/interpretor/preprocessor/faust-0.9.47mr3/architecture/osclib/oscpack/ip/UdpSocket.h
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index de75de2..0000000
+++ /dev/null
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-/*
-       oscpack -- Open Sound Control packet manipulation library
-       http://www.audiomulch.com/~rossb/oscpack
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-       Copyright (c) 2004-2005 Ross Bencina <rossb@audiomulch.com>
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-       WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.
-*/
-#ifndef INCLUDED_UDPSOCKET_H
-#define INCLUDED_UDPSOCKET_H
-
-#ifndef INCLUDED_NETWORKINGUTILITIES_H
-#include "NetworkingUtils.h"
-#endif /* INCLUDED_NETWORKINGUTILITIES_H */
-
-#ifndef INCLUDED_IPENDPOINTNAME_H
-#include "IpEndpointName.h"
-#endif /* INCLUDED_IPENDPOINTNAME_H */
-
-
-class PacketListener;
-class TimerListener;
-
-class UdpSocket;
-
-class SocketReceiveMultiplexer{
-    class Implementation;
-    Implementation *impl_;
-
-       friend class UdpSocket;
-
-public:
-    SocketReceiveMultiplexer();
-    ~SocketReceiveMultiplexer();
-
-       // only call the attach/detach methods _before_ calling Run
-
-    // only one listener per socket, each socket at most once
-    void AttachSocketListener( UdpSocket *socket, PacketListener *listener );
-    void DetachSocketListener( UdpSocket *socket, PacketListener *listener );
-
-    void AttachPeriodicTimerListener( int periodMilliseconds, TimerListener *listener );
-       void AttachPeriodicTimerListener(
-            int initialDelayMilliseconds, int periodMilliseconds, TimerListener *listener );
-    void DetachPeriodicTimerListener( TimerListener *listener );  
-
-    void Run();      // loop and block processing messages indefinitely
-       void RunUntilSigInt();
-    void Break();    // call this from a listener to exit once the listener returns
-    void AsynchronousBreak(); // call this from another thread or signal handler to exit the Run() state
-};
-
-
-class UdpSocket{
-    class Implementation;
-    Implementation *impl_;
-    
-       friend class SocketReceiveMultiplexer::Implementation;
-    
-public:
-
-       // ctor throws std::runtime_error if there's a problem
-       // initializing the socket.
-       UdpSocket();
-       virtual ~UdpSocket();
-
-       // the socket is created in an unbound, unconnected state
-       // such a socket can only be used to send to an arbitrary
-       // address using SendTo(). To use Send() you need to first
-       // connect to a remote endpoint using Connect(). To use
-       // ReceiveFrom you need to first bind to a local endpoint
-       // using Bind().
-
-       // retrieve the local endpoint name when sending to 'to'
-    IpEndpointName LocalEndpointFor( const IpEndpointName& remoteEndpoint ) const;
-
-       // Connect to a remote endpoint which is used as the target
-       // for calls to Send()
-       void Connect( const IpEndpointName& remoteEndpoint );   
-       void Send( const char *data, int size );
-    void SendTo( const IpEndpointName& remoteEndpoint, const char *data, int size );
-
-
-       // Bind a local endpoint to receive incoming data. Endpoint
-       // can be 'any' for the system to choose an endpoint
-       void Bind( const IpEndpointName& localEndpoint );
-       bool IsBound() const;
-
-       int ReceiveFrom( IpEndpointName& remoteEndpoint, char *data, int size );
-};
-
-
-// convenience classes for transmitting and receiving
-// they just call Connect and/or Bind in the ctor.
-// note that you can still use a receive socket
-// for transmitting etc
-
-class UdpTransmitSocket : public UdpSocket{
-public:
-       UdpTransmitSocket( const IpEndpointName& remoteEndpoint )
-               { Connect( remoteEndpoint ); }
-};
-
-
-class UdpReceiveSocket : public UdpSocket{
-public:
-       UdpReceiveSocket( const IpEndpointName& localEndpoint )
-               { Bind( localEndpoint ); }
-};
-
-
-// UdpListeningReceiveSocket provides a simple way to bind one listener
-// to a single socket without having to manually set up a SocketReceiveMultiplexer
-
-class UdpListeningReceiveSocket : public UdpSocket{
-    SocketReceiveMultiplexer mux_;
-    PacketListener *listener_;
-public:
-       UdpListeningReceiveSocket( const IpEndpointName& localEndpoint, PacketListener *listener )
-        : listener_( listener )
-    {
-        Bind( localEndpoint );
-        mux_.AttachSocketListener( this, listener_ );
-    }
-
-    ~UdpListeningReceiveSocket()
-        { mux_.DetachSocketListener( this, listener_ ); }
-
-    // see SocketReceiveMultiplexer above for the behaviour of these methods...
-    void Run() { mux_.Run(); }
-       void RunUntilSigInt() { mux_.RunUntilSigInt(); }
-    void Break() { mux_.Break(); }
-    void AsynchronousBreak() { mux_.AsynchronousBreak(); }
-};
-
-
-#endif /* INCLUDED_UDPSOCKET_H */