Ok pour le fonctionnement avec plusieurs wiimotes.
[minwii.git] / src / pywiiuse / pygame_wiimouse.py
index 5e764ce..8a4f6e0 100755 (executable)
@@ -22,6 +22,7 @@ class wiimote_thread(Thread):
         self.queue = Queue()
         self.startup = Queue()
         self.nmotes = nmotes
+        self.selectedWiimoteIndex = 0
         self.timeout = timeout
         self.setDaemon(1)
         self._paused = False
@@ -48,10 +49,9 @@ class wiimote_thread(Thread):
             if self._paused : continue
             try :
                 if wiiuse.poll(self.wiimotes, self.nmotes) :
-                    for i in range(self.nmotes):
-                        m = self.wiimotes[i]
-                        if m[0].event == wiiuse.EVENT:
-                            self.event_cb(m)
+                    m = self.wiimotes[self.selectedWiimoteIndex]
+                    if m[0].event == wiiuse.EVENT:
+                        self.event_cb(m)
             except :
                 pass
                 
@@ -68,6 +68,9 @@ class wiimote_thread(Thread):
     
     def resume(self) :
         self._paused = False
+    
+    def selectWiimote(self, wiimoteIndex) :
+        self.selectedWiimoteIndex = wiimoteIndex
 
     def do(self, func, *args):
         '''Run the function in the thread handling the wiimote'''
@@ -121,12 +124,19 @@ class wiimote_thread(Thread):
 
 WT = None
 
-def init(nmotes, timeout):
+def init(nmotes, timeout, screenResolution=(660, 370)):
     '''Initialize the module.'''
     global WT
     if WT:
         return
     WT = wiimote_thread(nmotes, timeout)
+    
+    nmotes = get_count()
+    for i in range(nmotes) :
+        wm = Wiimote(i) # access the wiimote object
+        wm.enable_accels(0) # turn off acceleration reporting
+        wm.enable_ir(1, vres = screenResolution, position=wiiuse.IR_BELOW)
+
 
 def get_count():
     '''How many Wiimotes were found?'''