ménage (par le vide)
[minwii.git] / src / cursor / WarpingCursor.py
diff --git a/src/cursor/WarpingCursor.py b/src/cursor/WarpingCursor.py
deleted file mode 100755 (executable)
index 57985e1..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,155 +0,0 @@
-'''\r
-Created on 29 mai 2009\r
-\r
-@author: samsam\r
-'''\r
-\r
-import os, sys, math\r
-\r
-import pygame\r
-from pygame.sprite import Sprite\r
-\r
-class WarpingCursor(Sprite):\r
-    '''\r
-    The class for animating the warping cursor\r
-        \r
-        screen:\r
-            the screen on which the WarpingCursor is painted\r
-        images:\r
-            The images constituting the animation of the cursor\r
-        durations:\r
-            The duration of each image in the animation\r
-        centerPosition:\r
-            The Position of the center of the cursor\r
-        _imagePointer:\r
-            A pointer to the current image\r
-        _animationOffset:\r
-            The time elapsed since when the current image should have been displayed\r
-    '''\r
-    screen = None\r
-    images = None\r
-    durations = None\r
-    centerPosition = None\r
-    _imagePointer = None\r
-    _animationOffset = None\r
-    \r
-\r
-    def __init__(self, scr, images, durations, initCenterPosition,flashImage):\r
-        '''\r
-        Constructor\r
-        \r
-            scr:\r
-                the screen on which the WarpingCursor is painted\r
-            images:\r
-                The images constituting the animation of the cursor\r
-            durations:\r
-                The duration of each image in the animation\r
-            initCenterPosition:\r
-                The Position of the center of the cursor at the beginning \r
-        '''\r
-        self.screen = scr\r
-        self.images = images\r
-        self.flashImagePath = flashImage\r
-        self.durations = durations\r
-        self.centerPosition = initCenterPosition\r
-        self.flashLength = 100\r
-        self.flashing = False\r
-        self.image = pygame.image.load(self.images[0]).convert_alpha()\r
-        self._imagePointer = 0\r
-        self._animationOffset = 0\r
-        self._flashTimer = 0        \r
-    \r
-    def update(self, elapsedTime, centerPosition):\r
-        '''\r
-        Update the cursor's look and position\r
-        \r
-            elapsedTime:\r
-                The time passed since the previous update\r
-            centerPosition:\r
-                the new position of the creep\r
-        '''\r
-        self._updateImage(elapsedTime)\r
-        self.centerPosition = centerPosition\r
-        if self.flashing :\r
-            self._flashTimer += elapsedTime\r
-            if self._flashTimer > self.flashLength:\r
-                self.flashing = False\r
-    \r
-    def _updateImage(self, elapsedTime):\r
-        '''\r
-        Update the cursor's image\r
-        \r
-            elapsedTime:\r
-                The time passed since the previous update\r
-        '''\r
-        self._animationOffset += elapsedTime\r
-        \r
-        if self._animationOffset > self.durations[self._imagePointer]:\r
-            #New animation offset is computed first, before updating the pointer\r
-            self._animationOffset -= self.durations[self._imagePointer]\r
-            #point to the next image (restarts from the beginning when it reaches the end)\r
-            self._imagePointer = (self._imagePointer + 1) % len(self.images)\r
-            \r
-        if self.flashing:\r
-            self.image = pygame.image.load(self.flashImagePath).convert_alpha()                       \r
-        else :    \r
-            self.image = pygame.image.load(self.images[self._imagePointer]).convert_alpha()\r
-        \r
-    def flash(self,flashLength = None):\r
-        self._flashTimer = 0\r
-        self.flashing = True\r
-        if flashLength:\r
-            self.flashlength = flashLength\r
-    \r
-    def blit(self,surface):\r
-        '''\r
-        Draw the circle on surface\r
-        '''\r
-        \r
-        newPos = (self.centerPosition[0] - self.image.get_width() / 2, self.centerPosition[1] - self.image.get_height() / 2)\r
-        surface.blit(self.image, newPos)\r
-\r
-def createImageListFromPath(path, imageCount):\r
-    '''\r
-    Create a list of images for a cursor (the concatenation of the original and reversed lists of images).\r
-    Images must be stored as path/imageNumber.png\r
-    \r
-        path:\r
-            The folder where the images for that cursor are stored\r
-        imageCount:\r
-            The number of images in the folder\r
-    '''\r
-    \r
-    tempImages = [''.join([path, '/', str(i), '.png']) for i in range(imageCount)]\r
-    #tempImagesReversed = tempImages[:]\r
-    #tempImagesReversed.reverse()\r
-    #return(tempImages+tempImagesReversed)\r
-    return(tempImages)  \r
-\r
-#testing\r
-if __name__ == "__main__" :\r
-    window = pygame.display.set_mode((1680, 1050), pygame.FULLSCREEN)\r
-    screen = pygame.display.get_surface()\r
-    clock = pygame.time.Clock()\r
-    \r
-    images = createImageListFromPath('cursorImages/black',11)\r
-    durations = [50 for i in range(22)]\r
-    position = (400, 300)\r
-    cursor = WarpingCursor(screen, images, durations, position)\r
-    \r
-    while True:\r
-        # Limit frame speed to 50 FPS\r
-        #\r
-        timePassed = clock.tick(50)\r
-        \r
-        for event in pygame.event.get():\r
-            if event.type == pygame.QUIT:\r
-                sys.exit()\r
-            if event.type == pygame.MOUSEMOTION:\r
-                position = event.pos\r
-        \r
-        cursor.update(timePassed, position)\r
-        cursor.blit(screen)\r
-        pygame.display.flip()\r
-    \r
-    \r