ménage (par le vide)
[minwii.git] / src / gradients / gradients.py
diff --git a/src/gradients/gradients.py b/src/gradients/gradients.py
deleted file mode 100755 (executable)
index cac1f2e..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,576 +0,0 @@
-#Copyright 2006 DR0ID <dr0id@bluewin.ch> http://mypage.bluewin.ch/DR0ID
-#
-#
-#
-"""
-Allow to draw some gradients relatively easy.
-"""
-
-__author__ = "$Author: DR0ID $"
-__version__= "$Revision: 109 $"
-__date__   = "$Date: 2007-08-09 20:33:32 +0200 (Do, 09 Aug 2007) $"
-
-import pygame
-import math
-
-BLEND_MODES_AVAILABLE = False
-vernum = pygame.vernum
-if vernum[0]>=1 and vernum[1]>=8:
-    BLEND_MODES_AVAILABLE = True
-    
-
-class ColorInterpolator(object):
-    '''
-    ColorInterpolator(distance, color1, color2, rfunc, gfunc, bfunc, afunc)
-    
-    interpolates a color over the distance using different functions for r,g,b,a
-    separately (a= alpha).
-    '''
-    def __init__(self, distance, color1, color2, rfunc, gfunc, bfunc, afunc):
-        object.__init__(self)
-        
-        self.rInterpolator = FunctionInterpolator(color1[0], color2[0], distance, rfunc)
-        self.gInterpolator = FunctionInterpolator(color1[1], color2[1], distance, gfunc)
-        self.bInterpolator = FunctionInterpolator(color1[2], color2[2], distance, bfunc)
-        if len(color1)==4 and len(color2)==4:
-            self.aInterpolator = FunctionInterpolator(color1[3], color2[3], distance, afunc)
-        else:
-            self.aInterpolator = FunctionInterpolator(255, 255, distance, afunc)
-            
-    def eval(self, x):
-        '''
-        eval(x) -> color
-        
-        returns the color at the position 0<=x<=d (actually not bound to this interval).
-        '''
-##        print "colorInterp x", x, self.rInterpolator.eval(x), self.gInterpolator.eval(x), self.bInterpolator.eval(x)
-        return [self.rInterpolator.eval(x), 
-                self.gInterpolator.eval(x), 
-                self.bInterpolator.eval(x), 
-                self.aInterpolator.eval(x)]
-            
-
-
-class FunctionInterpolator(object):
-    '''
-    FunctionINterpolator(startvalue, endvalue, trange, func)
-    
-    interpolates a function y=f(x) in the range trange with
-    startvalue = f(0)
-    endvalue   = f(trange)
-    using the function func
-    '''
-    def __init__(self, startvalue, endvalue, trange, func):
-        object.__init__(self)
-        # function
-        self.func = func
-        # y-scaling
-        self.a = endvalue-startvalue
-        if self.a == 0:
-            self.a = 1.
-        # x-scaling
-        if trange!=0:
-            self.b = 1./abs(trange)
-        else:
-            self.b = 1.
-        # x-displacement
-        self.c = 0
-        # y-displacement
-        self.d = min(max(startvalue,0),255)
-        
-    def eval(self, x):
-        ''' 
-        eval(x)->float
-        
-        return value at position x
-        '''
-        # make sure that the returned value is in [0,255]
-##        return int(round(min(max(self.a*self.func(self.b*(x+self.c))+self.d, 0), 255)))
-        return int(min(max(self.a*self.func(self.b*(x+self.c))+self.d, 0), 255))
-
-
-
-##def gradient(surface, 
-##                startpoint, 
-##                endpoint, 
-##                startcolor, 
-##                endcolor,
-##                Rfunc = (lambda x:x), 
-##                Gfunc = (lambda x:x), 
-##                Bfunc = (lambda x:x), 
-##                Afunc = (lambda x:1), 
-##                type  = "line", 
-##                mode  = None ):
-##    '''
-##    surface   : surface to draw on
-##    startpoint: (x,y) point on surface
-##    endpoint  : (x,y) point on surface
-##    startcolor: (r,g,b,a) color at startpoint
-##    endcolor  : (r,g,b,a) color at endpoint
-##    Rfunc     : function y = f(x) with  startcolor =f(0) and endcolor = f(1) where 0 is at startpoint and 1 at endpoint
-##    Gfunc     :  ---  "  ---
-##    Bfunc     :  ---  "  ---
-##    Afunc     :  ---  "  ---
-##                these functions are evaluated in the range 0 <= x <= 1 and 0<= y=f(x) <= 1
-##    type      : "line", "circle" or "rect"
-##    mode      : "+", "-", "*", None (how the pixels are drawen)
-##    
-##    returns   : surface with the color characteristics w,h = (d, 256) and d = length of endpoint-startpoint
-##    
-##    '''
-##    dx = endpoint[0]-startpoint[0]
-##    dy = endpoint[1]-startpoint[1]
-##    d = int(round(math.hypot(dx, dy)))
-##    angle = math.degrees( math.atan2(dy, dx) )
-##    
-##    color = ColorInterpolator(d, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-##    
-##    if type=="line":
-##        h = int(2.*math.hypot(*surface.get_size()))
-###        bigSurf = pygame.Surface((d, h)).convert_alpha()
-##        bigSurf = pygame.Surface((d, h), pygame.SRCALPHA)#.convert_alpha()
-###        bigSurf = pygame.Surface((d, 1), pygame.SRCALPHA)#.convert_alpha()
-##        bigSurf.lock()
-##        bigSurf.fill((0,0,0,0))
-##        bigSurf.set_colorkey((0,0,0,0))
-##        for x in range(d):
-##            pygame.draw.line(bigSurf, color.eval(x), (x,0), (x,h), 1)
-###        for x in range(d):
-###            bigSurf.set_at((x, 0), color.eval(x))
-###        bigSurf = pygame.transform.scale(bigSurf, (d, h))
-##            
-##        bigSurf = pygame.transform.rotate(bigSurf, -angle) #rotozoom(bigSurf, -angle, 1)
-##        bigSurf.set_colorkey((0,0,0, 0))
-##        rect = bigSurf.get_rect()
-##        srect = pygame.Rect(rect)
-##        dx = d/2. * math.cos(math.radians(angle))
-##        dy = d/2. * math.sin(math.radians(angle))
-##        rect.center = startpoint
-##        rect.move_ip(dx, dy)
-##        bigSurf.unlock()
-##        
-##    elif type=="circle":
-##        bigSurf = pygame.Surface((2*d, 2*d)).convert_alpha()
-##        bigSurf.fill((0,0,0,0))
-##        bigSurf.lock()
-##        for x in range(d, 0, -1):
-##            pygame.draw.circle(bigSurf, color.eval(x), (d,d), x)
-##        bigSurf.unlock()
-##        rect = bigSurf.get_rect()
-##        srect = pygame.Rect(rect)
-##        rect.center = (startpoint[0], startpoint[1])
-##        
-##    elif type=="rect":
-##        bigSurf = pygame.Surface((2*d, 2*d)).convert_alpha()
-##        bigSurf.fill((0,0,0,0))
-##        c = bigSurf.get_rect().center
-##        bigSurf.lock()
-##        for x in range(d,-1,-1):
-##            r = pygame.Rect(0,0,2*x,2*x)
-##            r.center = c
-##            pygame.draw.rect(bigSurf, color.eval(x), r)
-##        bigSurf.unlock()
-##        bigSurf = pygame.transform.rotozoom(bigSurf, -angle, 1)
-##        bigSurf.set_colorkey((0,0,0, 0))
-##        
-##        rect = bigSurf.get_rect()
-##        srect = pygame.Rect(rect)
-##        rect.center = startpoint
-##    else:
-##        raise NameError("type must be one of \"line\",\"circle\" or \"rect\"")
-##    
-##    if mode is None:
-##        surface.blit(bigSurf, rect, srect)
-##    else:
-##        if mode=="+":
-##            cf = pygame.color.add
-##        elif mode=="*":
-##            cf = pygame.color.multiply
-##        elif mode=="-":
-##            cf = pygame.color.subtract
-##        else:
-##            raise NameError("type must be one of \"+\", \"*\", \"-\" or None")
-##        irect = surface.get_clip().clip(rect)
-##        surface.lock()
-##        for x in range(irect.left, irect.left+irect.width):
-##            for y in range(irect.top, irect.top+irect.height):
-##                surface.set_at((x,y), cf(surface.get_at((x,y)), bigSurf.get_at((x-rect.left, y-rect.top)) ) )
-##        surface.unlock()
-##    
-##    del bigSurf   
-##    char = pygame.Surface((d+1, 257))
-###    char.fill((0,0,0))
-###    ox = 0
-###    oldcol = color.eval(0)
-###    for x in range(d):
-###        col = color.eval(x)
-###        pygame.draw.line(char, (255,0,0), (x, 256-col[0]), (ox, 256-oldcol[0]))
-###        pygame.draw.line(char, (0,255,0), (x, 256-col[1]), (ox, 256-oldcol[1]))
-###        pygame.draw.line(char, (0,0,255), (x, 256-col[2]), (ox, 256-oldcol[2]))
-###        pygame.draw.line(char, (255,255,255), (x, 256-col[3]), (ox, 256-oldcol[3]))
-###        ox = x
-###        oldcol = col
-###     
-##    return char
-        
-    
-    
-
-def vertical(size, startcolor, endcolor):
-    """
-    Draws a vertical linear gradient filling the entire surface. Returns a
-    surface filled with the gradient (numeric is only 2-3 times faster).
-    """
-    height = size[1]
-    bigSurf = pygame.Surface((1,height)).convert_alpha()
-    dd = 1.0/height
-    sr, sg, sb, sa = startcolor
-    er, eg, eb, ea = endcolor
-    rm = (er-sr)*dd
-    gm = (eg-sg)*dd
-    bm = (eb-sb)*dd
-    am = (ea-sa)*dd
-    for y in range(height):
-        bigSurf.set_at((0,y),
-                        (int(sr + rm*y),
-                         int(sg + gm*y),
-                         int(sb + bm*y),
-                         int(sa + am*y))
-                      )
-    return pygame.transform.scale(bigSurf, size)
-
-
-def horizontal(size, startcolor, endcolor):
-    """
-    Draws a horizontal linear gradient filling the entire surface. Returns a
-    surface filled with the gradient (numeric is only 2-3 times faster).
-    """
-    width = size[0]
-    bigSurf = pygame.Surface((width, 1)).convert_alpha()
-    dd = 1.0/width
-    sr, sg, sb, sa = startcolor
-    er, eg, eb, ea = endcolor
-    rm = (er-sr)*dd
-    gm = (eg-sg)*dd
-    bm = (eb-sb)*dd
-    am = (ea-sa)*dd
-    for y in range(width):
-        bigSurf.set_at((y,0),
-                        (int(sr + rm*y),
-                         int(sg + gm*y),
-                         int(sb + bm*y),
-                         int(sa + am*y))
-                      )
-    return pygame.transform.scale(bigSurf, size)
-
-
-def radial(radius, startcolor, endcolor):
-    """
-    Draws a linear raidal gradient on a square sized surface and returns
-    that surface.
-    """
-    bigSurf = pygame.Surface((2*radius, 2*radius)).convert_alpha()
-    bigSurf.fill((0,0,0,0))
-    dd = -1.0/radius
-    sr, sg, sb, sa = endcolor
-    er, eg, eb, ea = startcolor
-    rm = (er-sr)*dd
-    gm = (eg-sg)*dd
-    bm = (eb-sb)*dd
-    am = (ea-sa)*dd
-    
-    draw_circle = pygame.draw.circle
-    for rad in range(radius, 0, -1):
-        draw_circle(bigSurf, (er + int(rm*rad),
-                              eg + int(gm*rad),
-                              eb + int(bm*rad),
-                              ea + int(am*rad)), (radius, radius), rad)
-    return bigSurf
-
-def squared(width, startcolor, endcolor):
-    """
-    Draws a linear sqared gradient on a square sized surface and returns
-    that surface.
-    """
-    bigSurf = pygame.Surface((width, width)).convert_alpha()
-    bigSurf.fill((0,0,0,0))
-    dd = -1.0/(width/2)
-    sr, sg, sb, sa = endcolor
-    er, eg, eb, ea = startcolor
-    rm = (er-sr)*dd
-    gm = (eg-sg)*dd
-    bm = (eb-sb)*dd
-    am = (ea-sa)*dd
-    
-    draw_rect = pygame.draw.rect
-    for currentw in range((width/2), 0, -1):
-        pos = (width/2)-currentw
-        draw_rect(bigSurf, (er + int(rm*currentw),
-                            eg + int(gm*currentw),
-                            eb + int(bm*currentw),
-                            ea + int(am*currentw)), pygame.Rect(pos, pos, 2*currentw, 2*currentw ))
-    return bigSurf
-
-
-def vertical_func(size, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1)):
-    """
-    Draws a vertical linear gradient filling the entire surface. Returns a
-    surface filled with the gradient (numeric is only 2x faster).
-    Rfunc, Gfunc, Bfunc and Afunc are function like y = f(x). They define
-    how the color changes.
-    """
-    height = size[1]
-    bigSurf = pygame.Surface((1,height)).convert_alpha()
-    color = ColorInterpolator(height, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    for y in range(0, height):
-        bigSurf.set_at((0,y), color.eval(y+0.1))
-    return pygame.transform.scale(bigSurf, size)
-
-
-def horizontal_func(size, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1)):
-    """
-    Draws a horizontal linear gradient filling the entire surface. Returns a
-    surface filled with the gradient (numeric is only 2x faster).
-    Rfunc, Gfunc, Bfunc and Afunc are function like y = f(x). They define
-    how the color changes.
-    """
-    width = size[0]
-    bigSurf = pygame.Surface((width, 1)).convert_alpha()
-    color = ColorInterpolator(width, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    for y in range(0, width):
-        bigSurf.set_at((y, 0), color.eval(y+0.1))
-    return pygame.transform.scale(bigSurf, size)
-
-def radial_func(radius, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), colorkey=(0,0,0,0)):
-    """
-    Draws a linear raidal gradient on a square sized surface and returns
-    that surface.
-    """
-    bigSurf = pygame.Surface((2*radius, 2*radius)).convert_alpha()
-    if len(colorkey)==3:
-        colorkey += (0,)
-    bigSurf.fill(colorkey)
-    color = ColorInterpolator(radius, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    draw_circle = pygame.draw.circle
-    for rad in range(radius, 0, -1):
-        draw_circle(bigSurf, color.eval(rad), (radius, radius), rad)
-    return bigSurf
-
-def radial_func_offset(radius, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), colorkey=(0,0,0,0), offset=(0,0)):
-    """
-    Draws a linear raidal gradient on a square sized surface and returns
-    that surface.
-    offset is the amount the center of the gradient is displaced of the center of the image.
-    Unfotunately this function ignores alpha.
-    """
-    bigSurf = pygame.Surface((2*radius, 2*radius))#.convert_alpha()
-    
-    mask = pygame.Surface((2*radius, 2*radius), pygame.SRCALPHA)#.convert_alpha()
-    mask.fill(colorkey)
-    mask.set_colorkey((255,0,255))
-    pygame.draw.circle(mask, (255,0,255), (radius, radius), radius)
-    
-    if len(colorkey)==3:
-        colorkey += (0,)
-    bigSurf.fill(colorkey)
-    
-    color = ColorInterpolator(radius, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    draw_circle = pygame.draw.circle
-    radi = radius + int(math.hypot(offset[0], offset[1])+1)
-    for rad in range(radi, 0, -1):
-        draw_circle(bigSurf, color.eval(rad), (radius+offset[0], radius+offset[1]), rad)
-        
-    bigSurf.blit(mask, (0,0))
-    bigSurf.set_colorkey(colorkey)
-    return bigSurf
-
-
-def squared_func(width, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), offset=(0,0)):
-    """
-    Draws a linear sqared gradient on a square sized surface and returns
-    that surface.
-    """
-    bigSurf = pygame.Surface((width, width)).convert_alpha()
-    bigSurf.fill((0,0,0,0))
-    color = ColorInterpolator(width/2, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    draw_rect = pygame.draw.rect
-    widthh = width+2*int(max(abs(offset[0]),abs(offset[1])))
-    for currentw in range((widthh/2), 0, -1):
-##        pos = (width/2)-currentw
-        rect = pygame.Rect(0, 0, 2*currentw, 2*currentw )
-        rect.center = (width/2+offset[0], width/2+offset[1])
-        draw_rect(bigSurf, color.eval(currentw), rect)
-    return bigSurf
-
-def draw_gradient(surface, startpoint, endpoint, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), mode=0):
-    """
-    Instead of returning an Surface, this function draw it directy onto the 
-    given Surface and returns the rect.
-    """
-    dx = endpoint[0]-startpoint[0]
-    dy = endpoint[1]-startpoint[1]
-    d = int(round(math.hypot(dx, dy)))
-    angle = math.degrees( math.atan2(dy, dx) )
-    
-    h = int(2.*math.hypot(*surface.get_size()))
-    
-    bigSurf = horizontal_func((d,h), startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    
-##    bigSurf = pygame.transform.rotate(bigSurf, -angle) #rotozoom(bigSurf, -angle, 1)
-    bigSurf = pygame.transform.rotozoom(bigSurf, -angle, 1)
-##    bigSurf.set_colorkey((0,0,0, 0))
-    rect = bigSurf.get_rect()
-    srect = pygame.Rect(rect)
-    dx = d/2. * math.cos(math.radians(angle))
-    dy = d/2. * math.sin(math.radians(angle))
-    rect.center = startpoint
-    rect.move_ip(dx, dy)
-    if BLEND_MODES_AVAILABLE:
-        return surface.blit(bigSurf, rect, None, mode)
-    else:
-        return surface.blit(bigSurf, rect)
-
-
-def draw_circle(surface, startpoint, endpoint, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), mode=0):
-    """
-    Instead of returning an Surface, this function draw it directy onto the 
-    given Surface and returns the rect.
-    """
-    dx = endpoint[0]-startpoint[0]
-    dy = endpoint[1]-startpoint[1]
-    radius = int(round(math.hypot(dx, dy)))
-    pos = (startpoint[0]-radius, startpoint[1]-radius)
-    if BLEND_MODES_AVAILABLE:
-        return surface.blit(radial_func(radius, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc), pos, None, mode)
-    else:
-        return surface.blit(radial_func(radius, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc), pos)
-
-def draw_squared(surface, startpoint, endpoint, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), mode=0):
-    """
-    Instead of returning an Surface, this function draw it directy onto the 
-    given Surface and returns the rect.
-    """
-    dx = endpoint[0]-startpoint[0]
-    dy = endpoint[1]-startpoint[1]
-    angle = math.degrees( math.atan2(dy, dx) )
-    width = 2*int(round(math.hypot(dx, dy)))
-    
-    bigSurf = squared_func(width, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    
-    bigSurf = pygame.transform.rotozoom(bigSurf, -angle, 1)
-##    bigSurf.set_colorkey((0,0,0, 0))
-    rect = bigSurf.get_rect()
-    rect.center = startpoint
-    if BLEND_MODES_AVAILABLE:
-        return surface.blit(bigSurf, rect, None, mode)
-    else:
-        return surface.blit(bigSurf, rect)
-    
-    
-def chart(startpoint, endpoint, startcolor, endcolor, Rfunc = (lambda x:x), Gfunc = (lambda x:x), Bfunc = (lambda x:x), Afunc = (lambda x:1), scale=None):
-    """
-    This returns a Surface where the change of the colors over the distance 
-    (the width of the image) is showen as a line.
-    scale: a float, 1 is not scaling
-    """
-    dx = endpoint[0]-startpoint[0]
-    dy = endpoint[1]-startpoint[1]
-    distance = int(round(math.hypot(dx, dy)))
-    color = ColorInterpolator(distance, startcolor, endcolor, Rfunc, Gfunc, Bfunc, Afunc)
-    bigSurf = pygame.Surface((distance, 256))
-    bigSurf.fill((0,)*3)
-    oldcol = color.eval(0)
-    for x in range(distance):
-        r, g, b, a = color.eval(x)
-        pygame.draw.line(bigSurf, (255, 0, 0, 128), (x-1, oldcol[0]), (x, r))
-        pygame.draw.line(bigSurf, (0, 255, 0, 128), (x-1, oldcol[1]), (x, g))
-        pygame.draw.line(bigSurf, (0, 0, 255, 128), (x-1, oldcol[2]), (x, b))
-        pygame.draw.line(bigSurf, (255, 255, 255, 128), (x-1, oldcol[3]), (x, a))
-        oldcol = (r,g,b,a)
-    if scale:
-##        return pygame.transform.scale(bigSurf, size)
-        return pygame.transform.rotozoom(bigSurf, 0, scale)
-    return pygame.transform.flip(bigSurf, 0, 1)
-#------------------------------------------------------------------------------
-
-
-    
-
-def genericFxyGradient(surf, clip, color1, color2, func, intx, yint, zint=None):
-    """
-    genericFxyGradient(size, color1, color2,func, intx, yint, zint=None)
-    
-    some sort of highfield drawer :-)
-    
-    surf   : surface to draw
-    clip   : rect on surf to draw in
-    color1 : start color
-    color2 : end color
-    func   : function z = func(x,y)
-    xint   : interval in x direction where the function is evaluated
-    yint   : interval in y direction where the function is evaluated
-    zint   : if not none same as yint or xint, if None then the max and min value
-             of func is taken as z-interval
-    
-    color = a*func(b*(x+c), d*(y+e))+f
-    """
-    # make shure that x1<x2 and y1<y2 and z1<z2
-    w,h = clip.size
-    x1 = min(intx)
-    x2 = max(intx)
-    y1 = min(yint)
-    y2 = max(yint)
-    if zint: # if user give us z intervall, then use it
-        z1 = min(zint)
-        z2 = max(zint)
-    else: # look for extrema of function (not best algorithme)
-        z1 = func(x1,y1)
-        z2 = z1
-        for i in range(w):
-            for j in range(h):
-                r = func(i,j)
-                z1 = min(z1, r)
-                z2 = max(z2, r)
-                
-    x1 = float(x1)
-    x2 = float(x2)
-    y1 = float(y1)
-    y2 = float(y2)
-    z1 = float(z1)
-    z2 = float(z2)
-    if len(color1)==3:
-        color1 = list(color1)
-        color1.append(255)
-    if len(color2)==3:
-        color2 = list(color2)
-        color2.append(255)
-    
-    # calculate streching and displacement variables
-    a = ((color2[0]-color1[0])/(z2-z1), \
-         (color2[1]-color1[1])/(z2-z1), \
-         (color2[2]-color1[2])/(z2-z1), \
-         (color2[3]-color1[3])/(z2-z1) ) # streching in z direction
-    b = (x2-x1)/float(w) # streching in x direction
-    d = (y2-y1)/float(h) # streching in y direction
-    f = ( color1[0]-a[0]*z1, \
-          color1[1]-a[1]*z1, \
-          color1[2]-a[2]*z1, \
-          color1[3]-a[3]*z1 )# z displacement
-    c = x1/b
-    e = y1/d
-    
-    surff = pygame.surface.Surface((w,h)).convert_alpha()
-    # generate values
-    for i in range(h):
-        for j in range(w):
-            val = func(b*(j+c), d*(i+e))
-            #clip color
-            color = (   max(min(a[0]*val+f[0],255),0), \
-                        max(min(a[1]*val+f[1],255),0), \
-                        max(min(a[2]*val+f[2],255),0), \
-                        max(min(a[3]*val+f[3],255),0) )
-            surff.set_at( (j,i), color )
-    surf.blit(surff, clip)
-
-
-