ménage (par le vide)
[minwii.git] / src / pgu / ani.py
diff --git a/src/pgu/ani.py b/src/pgu/ani.py
deleted file mode 100644 (file)
index c33d380..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,90 +0,0 @@
-"""animation loading and manipulating functions.
-
-<p>please note that this file is alpha, and is subject to modification in
-future versions of pgu!</p>
-"""
-
-print 'pgu.ani','This module is alpha, and is subject to change.'
-
-import math
-import pygame
-
-def _ani_load(tv,name,parts,frames,shape):
-    l = len(frames)
-    #print name,parts,l
-    n = parts.pop()
-    if len(parts):
-        s = l/n
-        for i in xrange(0,n):
-            _ani_load(tv,name + ".%d"%i,parts[:],frames[s*i:s*(i+1)],shape)
-        return
-    
-    for i in xrange(0,n):
-        tv.images[name+".%d"%i] = frames[i],shape
-
-def ani_load(tv,name,img,size,shape,parts):
-    """load an animation from an image
-    
-    <pre>ani_load(tv,name,image,size,shape,parts)</pre>
-    
-    <dl>
-    <dt>tv<dd>vid to load into
-    <dt>name <dd>prefix name to give the images
-    <dt>image <dd>image to load anis from
-    <dt>size <dd>w,h size of image
-    <dt>shape <dd>shape of image (usually a subset of 0,0,w,h) used for collision detection
-    <dt>parts <dd>list of parts to divide the animation into 
-        <br>for example parts = [4,5] would yield 4 animations 5 frames long, 20 total
-        <br>for example parts = [a,b,c] would yield ... images['name.a.b.c'] ..., a*b*c total
-    </dl>
-    
-    """
-    parts = parts[:]
-    parts.reverse()
-    w,h = size
-    frames = []
-    for y in xrange(0,img.get_height(),h):
-        for x in xrange(0,img.get_width(),w):
-            frames.append(img.subsurface(x,y,w,h))
-    _ani_load(tv,name,parts,frames,shape)
-    
-    
-def image_rotate(tv,name,img,shape,angles,diff=0):
-    """rotate an image and put it into tv.images
-    
-    <pre>image_rotate(tv,name,image,shape,angles,diff=0)</pre>
-    
-    <dl>
-    <dt>tv <dd>vid to load into
-    <dt>name <dd>prefix name to give the images
-    <dt>image <dd>image to load anis from
-    <dt>shape <dd>shape fimage (usually a subset of 0,0,w,h) used for collision detection
-    <dt>angles <dd>a list of angles to render in degrees
-    <dt>diff <dd>a number to add to the angles, to correct for source image not actually being at 0 degrees
-    </dl>
-    """
-    w1,h1 = img.get_width(),img.get_height()
-    shape = pygame.Rect(shape)
-    ps = shape.topleft,shape.topright,shape.bottomleft,shape.bottomright
-    for a in angles:
-        img2 = pygame.transform.rotate(img,a+diff)
-        w2,h2 = img2.get_width(),img2.get_height()
-        minx,miny,maxx,maxy = 1024,1024,0,0
-        for x,y in ps:
-            x,y = x-w1/2,y-h1/2
-            a2 = math.radians(a+diff)
-            #NOTE: the + and - are switched from the normal formula because of
-            #the weird way that pygame does the angle...
-            x2 = x*math.cos(a2) + y*math.sin(a2) 
-            y2 = y*math.cos(a2) - x*math.sin(a2)
-            x2,y2 = x2+w2/2,y2+h2/2
-            minx = min(minx,x2)
-            miny = min(miny,y2)
-            maxx = max(maxx,x2)
-            maxy = max(maxy,y2)
-        r = pygame.Rect(minx,miny,maxx-minx,maxy-miny)
-        #print r
-        #((ww-w)/2,(hh-h)/2,w,h)
-        tv.images["%s.%d"%(name,a)] = img2,r
-        
-