ménage (par le vide)
[minwii.git] / src / pgu / gui / basic.py
diff --git a/src/pgu/gui/basic.py b/src/pgu/gui/basic.py
deleted file mode 100644 (file)
index 3800440..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,136 +0,0 @@
-"""These widgets are all grouped together because they are non-interactive widgets.
-"""
-
-import pygame
-
-from const import *
-import widget
-
-# Turns a descriptive string or a tuple into a pygame color
-def parse_color(desc):
-    if (is_color(desc)):
-        # Already a color
-        return desc
-    elif (desc and desc[0] == "#"):
-        # Because of a bug in pygame 1.8.1 we need to explicitly define the 
-        # alpha value otherwise it will default to transparent.
-        if (len(desc) == 7):
-            desc += "FF"
-    return pygame.Color(desc)
-
-# Determines if the given object is a pygame-compatible color or not
-def is_color(col):
-    # In every version of pygame (up to 1.8.1 so far) will interpret
-    # a tuple as a color.
-    if (type(col) == tuple):
-        return col
-    if (hasattr(pygame, "Color") and type(pygame.Color) == type):
-        # This is a recent version of pygame that uses a proper type
-        # instance for colors.
-        return (isinstance(col, pygame.Color))
-    # Otherwise, this version of pygame only supports tuple colors
-    return False
-
-class Spacer(widget.Widget):
-    """A invisible space.
-    
-    <pre>Spacer(width,height)</pre>
-    
-    """
-    def __init__(self,width,height,**params):
-        params.setdefault('focusable',False)
-        widget.Widget.__init__(self,width=width,height=height,**params)
-        
-
-class Color(widget.Widget):
-    """A block of color.
-    
-    <p>The color can be changed at run-time.</p>
-    
-    <pre>Color(value=None)</pre>
-    
-    <strong>Example</strong>
-    <code>
-    c = Color()
-    c.value = (255,0,0)
-    c.value = (0,255,0)
-    </code>
-    """
-    
-    
-    def __init__(self,value=None,**params):
-        params.setdefault('focusable',False)
-        if value != None: params['value']=value
-        widget.Widget.__init__(self,**params)
-    
-    def paint(self,s):
-        if hasattr(self,'value'): s.fill(self.value)
-    
-    def __setattr__(self,k,v):
-        if k == 'value' and type(v) == str:
-            v = parse_color(v)
-        _v = self.__dict__.get(k,NOATTR)
-        self.__dict__[k]=v
-        if k == 'value' and _v != NOATTR and _v != v: 
-            self.send(CHANGE)
-            self.repaint()
-
-class Label(widget.Widget):
-    """A text label.
-    
-    <pre>Label(value)</pre>
-    
-    <dl>
-    <dt>value<dd>text to be displayed
-    </dl>
-    
-    <strong>Example</strong>
-    <code>
-    w = Label(value="I own a rubber chicken!")
-    
-    w = Label("3 rubber chickens")
-    </code>
-    """
-    def __init__(self,value,**params):
-        params.setdefault('focusable',False)
-        params.setdefault('cls','label')
-        widget.Widget.__init__(self,**params)
-        self.value = value
-        self.font = self.style.font
-        self.style.width, self.style.height = self.font.size(self.value)
-    
-    def paint(self,s):
-        s.blit(self.font.render(self.value, 1, self.style.color),(0,0))
-
-class Image(widget.Widget):
-    """An image.
-    
-    <pre>Image(value)</pre>
-    
-    <dl>
-    <dt>value<dd>a file name or a pygame.Surface
-    </dl>
-    
-    """
-    def __init__(self,value,**params):
-        params.setdefault('focusable',False)
-        widget.Widget.__init__(self,**params)
-        if type(value) == str: value = pygame.image.load(value)
-        
-        ow,oh = iw,ih = value.get_width(),value.get_height()
-        sw,sh = self.style.width,self.style.height
-        
-        if sw and not sh:
-            iw,ih = sw,ih*sw/iw
-        elif sh and not sw:
-            iw,ih = iw*sh/ih,sh
-        elif sw and sh:
-            iw,ih = sw,sh
-        
-        if (ow,oh) != (iw,ih):
-            value = pygame.transform.scale(value,(iw,ih))
-        self.style.width,self.style.height = iw,ih
-        self.value = value
-    
-    def paint(self,s):
-        s.blit(self.value,(0,0))