ménage (par le vide)
[minwii.git] / src / pgu / timer.py
diff --git a/src/pgu/timer.py b/src/pgu/timer.py
deleted file mode 100644 (file)
index 1201b7a..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,68 +0,0 @@
-"""A timer for games with set-rate FPS.
-"""
-
-import pygame
-
-class Timer:
-    """A timer for games with set-rate FPS.
-    
-    <pre>Timer(fps)</pre>
-    """
-    
-    def __init__(self,fps):
-        if fps == 0: 
-            self.tick = self._blank
-            return
-        self.wait = 1000/fps
-        self.nt = pygame.time.get_ticks()
-        pygame.time.wait(0)
-        
-    def _blank(self):
-        pass
-        
-    def tick(self):
-        """Wait correct amount of time each frame.  Call this once per frame.
-        
-        <pre>Timer.tick()</pre>
-        """
-        self.ct = pygame.time.get_ticks()
-        if self.ct < self.nt:
-            pygame.time.wait(self.nt-self.ct)
-            self.nt+=self.wait
-        else: 
-            self.nt = pygame.time.get_ticks()+self.wait
-
-
-class Speedometer:
-    """A timer replacement that returns out FPS once a second.
-    <pre>Speedometer()</pre>
-    
-    <strong>Attributes</strong>
-    <dl>
-    <dt>fps <dd>always set to the current FPS
-    </dl>
-    """
-    def __init__(self):
-        self.frames = 0
-        self.st = pygame.time.get_ticks()
-        self.fps = 0
-        
-    def tick(self):
-        """ Call this once per frame.
-        
-        <pre>Speedometer.tick()</pre>
-        """
-        r = None
-        self.frames += 1
-        self.ct = pygame.time.get_ticks()
-        if (self.ct - self.st) >= 1000: 
-            r = self.fps = self.frames
-            #print "%s: %d fps"%(self.__class__.__name__,self.fps)
-            self.frames = 0
-            self.st += 1000
-        pygame.time.wait(0) #NOTE: not sure why, but you gotta call this now and again
-        return r
-
-            
-
-# vim: set filetype=python sts=4 sw=4 noet si :