Expérimentations (concluantes) de hand tracking.
[minwii.git] / src / pywiiuse / pygame_wiimouse.py
index 835bff8..d26ce12 100755 (executable)
@@ -17,18 +17,24 @@ wiiuse = None # import within the thread, why do I have to do this?
 
 class wiimote_thread(Thread):
     '''Manage the wiiuse interface'''
-    def __init__(self, nmotes=1, timeout=5):
+    
+    def __init__(self, nmotes=1, timeout=5, screenResolution=(660, 370), position='ABOVE'):
         Thread.__init__(self, name='wiimote')
         self.queue = Queue()
         self.startup = Queue()
         self.nmotes = nmotes
-        self.selectedWiimoteIndex = 0
         self.timeout = timeout
+        self.screenResolution = screenResolution
+        self.position = position
+        self.selectedWiimoteIndex = 0
         self.setDaemon(1)
         self._paused = False
         self.start()
         self.startup.get(True) # wait for the thread to get started and acquire the motes
         self.eventCallBack = _default_event_cb
+    
+    def setEventCallBack(self, func) :
+        self.eventCallBack = func
 
     def run(self):
         '''This runs in a separate thread'''
@@ -38,9 +44,19 @@ class wiimote_thread(Thread):
         found = wiiuse.find(self.wiimotes, self.nmotes, self.timeout)
         self.actual_nmotes = wiiuse.connect(self.wiimotes, self.nmotes)
         
-
-        for i in range(self.nmotes):
-            wiiuse.set_leds(self.wiimotes[i], wiiuse.LED[i])
+        
+        if self.nmotes <= 4 :
+            for i in range(self.nmotes):
+                wiiuse.set_leds(self.wiimotes[i], wiiuse.LED[i])
+        else :
+            for i in range(4):
+                wiiuse.set_leds(self.wiimotes[i], wiiuse.LED[i])
+
+            if self.nmotes == 5 :
+                wiiuse.set_leds(self.wiimotes[4], wiiuse.LED_1 | wiiuse.LED_4)
+            if self.nmotes == 6 :
+                wiiuse.set_leds(self.wiimotes[4], wiiuse.LED_1 | wiiuse.LED_4)
+                wiiuse.set_leds(self.wiimotes[5], wiiuse.LED_1 | wiiuse.LED_2 | wiiuse.LED_3 | wiiuse.LED_4)
 
         self.go = self.actual_nmotes != 0
 
@@ -54,8 +70,8 @@ class wiimote_thread(Thread):
                         m = self.wiimotes[i]
                         if m[0].event == wiiuse.EVENT:
                             self.eventCallBack(self, i, m)
-            except :
-                pass
+            except Exception, e:
+                print e
                 
             while True:
                 try:
@@ -94,9 +110,10 @@ class wiimote_thread(Thread):
 
     def quit(self):
         '''Go away.'''
-        for i in range(self.nmotes):
-            wiiuse.set_leds(self.wiimotes[i], 0)
-            wiiuse.disconnect(self.wiimotes[i])
+        # TODO will crash if self.nmotes > 4
+        # for i in range(self.nmotes):
+        #     wiiuse.set_leds(self.wiimotes[i], 0)
+        #     wiiuse.disconnect(self.wiimotes[i])
         self.go = False
 
     def get_count(self):
@@ -104,7 +121,7 @@ class wiimote_thread(Thread):
 
 
 def _default_event_cb(self, id, wmp):
-    '''Called when the library has some data for the user.'''
+    ''' default callback that emulate a one button mouse '''
     if id != self.selectedWiimoteIndex : return
     wm = wmp[0]
     pos = (wm.ir.x, wm.ir.y)
@@ -126,6 +143,48 @@ def _default_event_cb(self, id, wmp):
                                        button = 1)
             pygame.event.post(event)
 
+def _full_mouse_event_cb(self, id, wmp):
+    ''' callback that emulate a 2 buttons mouse with wheel '''
+    if id != self.selectedWiimoteIndex : return
+    wm = wmp[0]
+    pos = (wm.ir.x, wm.ir.y)
+    pygame.mouse.set_pos(pos)
+
+    eventType = None
+
+    if wm.btns :
+        button = 0
+        if wiiuse.is_just_pressed(wm, wiiuse.button['B']) :
+            button = 1
+        elif wiiuse.is_just_pressed(wm, wiiuse.button['A']) :
+            button = 2
+        elif wiiuse.is_just_pressed(wm, wiiuse.button['Up']) :
+            button = 4
+        elif wiiuse.is_just_pressed(wm, wiiuse.button['Down']) :
+            button = 5
+
+        if button :
+            event = pygame.event.Event(pygame.MOUSEBUTTONDOWN,
+                                       pos = pos,
+                                       button = button)
+            pygame.event.post(event)
+
+    if wm.btns_released :
+        button = 0
+        if wiiuse.is_released(wm, wiiuse.button['B']) :
+            button = 1
+        elif wiiuse.is_released(wm, wiiuse.button['A']) :
+            button = 2
+        elif wiiuse.is_released(wm, wiiuse.button['Up']) :
+            button = 4
+        elif wiiuse.is_released(wm, wiiuse.button['Down']) :
+            button = 5
+        
+        if button :
+            event = pygame.event.Event(pygame.MOUSEBUTTONUP,
+                                       pos = pos,
+                                       button = button)
+            pygame.event.post(event)
 
 
 WT = None
@@ -135,15 +194,8 @@ def init(nmotes, timeout, screenResolution=(660, 370), position='ABOVE'):
     global WT
     if WT:
         return
-    WT = wiimote_thread(nmotes, timeout)
-    
-    if position == 'ABOVE' :
-        position = wiiuse.IR_ABOVE
-    elif position == 'BELOW' :
-        position = wiiuse.IR_BELOW
-    else :
-        position = wiiuse.IR_ABOVE
     
+    WT = wiimote_thread(nmotes, timeout, screenResolution, position)
     
     nmotes = get_count()
     for i in range(nmotes) :