renommage de app en minwii (ça va tout péter…).
[minwii.git] / src / app / widgets / cursors.py
diff --git a/src/app/widgets/cursors.py b/src/app/widgets/cursors.py
deleted file mode 100755 (executable)
index 6b0d6e8..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,85 +0,0 @@
-# -*- coding: utf-8 -*-
-"""
-Curseurs winwii
-
-$Id$
-$URL$
-"""
-
-import pygame
-import os
-from eventutils import EventHandlerMixin, event_handler
-from itertools import cycle
-from pygame.locals import MOUSEBUTTONDOWN, MOUSEBUTTONUP, USEREVENT
-TIMEOUT = USEREVENT + 1
-
-class WarpingCursor(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin):
-    '''
-    The class for animating the warping cursor
-    '''
-
-    @staticmethod
-    def _get_theme_images(name) :
-        basePath = os.path.abspath(__file__).split(os.path.sep)[:-1]
-        basePath.append('data')
-        basePath.append(name)
-        basePath = os.path.sep.join(basePath)
-        images = [f for f in os.listdir(basePath) if os.path.splitext(f)[1] == '.png']
-        return basePath, images
-
-    
-    def __init__(self, theme='black', duration=75, blink=True):
-        pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
-        imagesPath, images = WarpingCursor._get_theme_images(theme)
-        flashImage = images.pop(images.index('flash.png'))
-        flashImagePath = os.path.sep.join([imagesPath, flashImage]) 
-        self.flashImage = pygame.image.load(flashImagePath).convert_alpha()
-        images.sort(lambda a, b : cmp(*[int(os.path.splitext(f)[0]) for f in [a, b]]))
-        
-        self.images = []
-        for img in images :
-            imagePath = os.path.sep.join([imagesPath, img])
-            img = pygame.image.load(imagePath).convert_alpha()
-            self.images.append(img)
-        
-        # assumes that all images have same dimensions
-        self.width = self.images[0].get_width()
-        self.height = self.images[0].get_height()
-        self.duration = duration
-        
-        self.image = self.images[0]
-        self.rect = pygame.Rect((0,0), (self.width, self.height))
-        self.update()
-        
-        self.blink = blink
-        if blink :
-            self._startBlink()
-            
-    def _startBlink(self) :
-        pygame.time.set_timer(TIMEOUT, self.duration)
-        self.iterator = self.iterImages()
-    
-    def iterImages(self) :
-        for img in cycle(self.images) :
-            yield img
-    
-    @event_handler(TIMEOUT)
-    def loadNext(self, event) :
-        if self.blink :
-            self.image = self.iterator.next()
-            self.update()
-    
-    @event_handler(MOUSEBUTTONDOWN)
-    def flashOn(self, event) :
-        self.blink=False
-        self.image = self.flashImage
-        self.update()
-
-    @event_handler(MOUSEBUTTONUP)
-    def flashOff(self, event) :
-        self.blink = True
-        self.loadNext(event)
-
-    def update(self) :
-        surface = pygame.display.get_surface()
-        surface.blit(self.image, self.rect)